Ett nytt kapitel

Ja när man avslutat ett kapitel måste man väl alltid påbörja ett nytt vilket känns ganska rimligt. Mitt avslutade kapitel är att jag lärt mig hantera min ångest, den kommer inte alls lika ofta och när den väl gör de så kan jag hantera det, åtminstone bättre än innan. Det är otroligt skönt att ha någon slags kontroll på något som tär på en så pass mycket. Jag har faktiskt slutat gå till min samtalspedagog nu också, hon tyckte jag gjort enorma framsteg och skulle prova mina egna vingar. Självklart kan jag alltid komma tillbaka om jag behöver, men kan vara skönt att få klara sig själv också. Mitt liv är lite som en vågskål, om man tar något måste man även ge så nu behövde jag en ny utmaning. Jag har länge velat ändra mina matvanor så så blev det! Valde en metod jag prövat förut och känner mig bekväm med, LCHF.

Det är ju ett väldigt diskuterat ämne, som inte passar alla, men vet sedan innan att det passar mig. Började smått i söndags och körde seriöst igång igår, måndag. Jag fick inspirationen från otroliga Sofia. Jag är lite sån, jag älskar läsa bloggar men läser oftast bara bloggar från folk jag känner, sen vissa mode/skönhetsbloggar men ingen av dom riktigt "stora" bloggarna. Lite personlig touch ska det vara och det känns ju mer givande att ha koll på vänners liv än personer man inte känner.

Men som sagt så ligger det till nu i varje fall kanske jag kan finna lite "Inner Peace"



In Peace, Turkiet 2011


Nu kommer en lite ovanlig låt eller vad man ska säga. Det är en av låtarna från tv-spelet Zeldas 25 års jubileums cd. Min personliga favorit och låten heter Gerudo Valley som är mitt favorit ställe genom alla spel (förmodligen bara dom inbitna Zelda fanen, som jag, som förstår.) Men vacker är den så here it is!


Kommentarer
Postat av: Sofia

Tack för länkningen, jag blev så himla himla glad! :) önskar dig ett stort lycka till och hör av dig om det sviktar eller dalar så klättrar vi mot toppen tillsammans igen!



Sv; Ja jag är likadan, handlar ingenting i butik när jag är som tjockast. Varmt, stressigt och sen blir man sjukt förnedrad när inget man tagit med sig passar. Lycka till med allt nu! Och fortsätt blogga så jag vet hur det går för dig :)



Kram

2012-02-15 @ 14:25:04
URL: http://sofiaslivsstil.blogg.se/
Postat av: Sofia

http://sofiaslivsstil.blogg.se/2011/march/recept-chokladmousse.html#comment, det är samma recept :)



När jag vispat grädden ett tag brukar jag ta lite "åt sidan" för att äta till, man vill oftast inte ha det lika hårt vispat. Chokladmängden bestämmer man såklart själv men det där är det jag brukar köra på. Om man är supersugen (vilket man oftast är de gånger man gör det). Så går det lika bra att äta med en gång, men det är ju inte riktigt lika kallt då. Fast jag tycker inte det gör något :)



Tänk på att det ska göras IBLAND för det blir lätt att man äter det var eller varannan dag och det är inte riktigt meningen ;) det ligger runt 7-10 kolhydrater/portion beroende på vilken choklad man använder och hur mycket. Har man hallon till blir det lite mer. Kram

2012-02-15 @ 19:21:09
URL: http://sofiaslivsstil.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0