Drömmen för håret

På Lucia så vann jag dagens lucka i Hårizonts julkalender och då vann jag ett kit från Wella Brilliance
 
Det är shampoo, balsam och stylinggel.
Shampoot och balsamet är för grovt och färgat hår och stylinggelen applicerar man i torrt hår och stylar till önskad frisyr.
Detta kan vara det bästa jag prövat för mitt hår, det blir silkeslent och blir otroligt glänsande och stylinggelen ger verkligen önskad form. Superprodukter! Tips på julkapp kanske?
Finns hos frisörer och på internet ex. Lyko.se
 
För ni tänker väl på att ta hand extra mycket om håret nu på vintern?
Precis som huden blir det torrare och tar med skada av den torra, kalla luften och att återfukta är A och O.
Till att börja med, försök låta bli att tvätta håret dagligen för det förstör de naturliga fettlagret och hårstråna torkar ut.
Ett tips är att fråga din frisör vad du har för hårtyp och hur du bäst kan ta hand om det. Jag frågade min frisör och fick veta att jag hade lite torrt hår, något jag inte hade en aning om vilket innebär att jag ska försöka använda återfuktande produkter, mycket inpackningar oljor osv.
 
En annan grej: Använd värmeskydd! Använd aldrig värmeinstrument utan värmeskydd i håret!
 
Mina favoritprodukter:
 
Moroccan Oil - En kombination mellan hårolja och värmeskydd, så kort och gott vårdar håret samtidigt som det skyddar mot värme. Finns som Moroccan Oil Light för de med tunnare, finare hår. Använd i blött hår efter dusch eller när du känner att de behövs. Pris 359kr (hos Lyko.se)
 
L'anza Healing Strength Neem Plant Silk Serum - Långt namn men frukta icke, denna produkt reparerar håret samtidigt som de ger otroligt glänsande, mjukt hår. Bra vid hårbottensproblem och mjäll samt att den även är ett värmeskydd. Typ godaste doften någonsin på en hårprodukt! Pris 149 kr (hos Lyko.se)
 
Uniq One en all in one produkt som man sprayar i håret med följande egenskaper (kan inte annat än hålla med)
Pris 149 kr (hos Lyko.se)
  1. Återuppbygger skadat hår
  2. Tillför glans och eliminerar frissighet
  3. Skyddar vid värmestyling
  4. Gör håret silkesmjukt
  5. Färgbevarande med UVA/UVB-skydd
  6. Gör håret lättare att styla
  7. Gör håret medgörligt
  8. Ger hållbar frisyr
  9. Förebygger kluvna toppar
  10. Ger naturlig fyllighet
 
Alla produkter ovan går även köpa hos frisörer.
 
Bra budget serie:
 
 
Gliss Shea Cashmere Serie. Luktar fantastiskt och gör håret mjukt och följsamt och håret känns "friskare".
Skulle jag rekommendera en produkt särskilt skulle jag rekommendera inpackningen (längst till höger).
Finns på typ Maxi, Coop och liknande. Ca pris 25-35 kr
 
 
 
Dagens tips helt enkelt, hoppas ni tar åt er och att de hjälper!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0