Nu börjar allvaret

Idag så började väl enligt mig första "riktiga" skoldag men det blev mest lära känna dag, alla jag hamnade med som var nya var dock ganska tystlåtna så jag lärde väl inte känna dem så jätteväl, men lärde väl känna några andra.
 
De är alltså sista året på folkhögskola för mig och i år tänkte jag läsa:
 
Svenska C (50 timmar specialarbete)
Historia A (100 timmar)
Avsluta Engelska B (kanske 10 timmar kvar?)
Avsluta Matte B (Många timmar kvar....)
Sen så lär jag få lektionstid över så kanske blir lite mer timmar matte i veckan eller så kanske jag slänger in
Naturkunskap B (50 timmar)
 
De återstår att se! Sen så är det bara att ge sig ut i allvaret och läsa vidare, eller söka jobb? Troligtvis läsa vidare och bli något här i livet...
 
Jag och Henrik gick på stan idag och det blev shoppat litegrann, bland annat kollegieblock, pennor och dylikt, jag köpte allt mitt i rosa hihihi. De är en annan sak som är skön med våran skola, man får låna all kurslitteratur.
 
Men jag köpte även en ny handväska eftersom den jag har fastnade i hjulet på cykeln och blev... Ja mindre fin...
Köpte en ny och större börs, ett halsband och lite strögrejer... Henrik köpte en skjorta och kollegieblock och pennor i grönt!
 
Jag har tränat lite lite sista veckan så idag bar det av ut på stugan på cykeln, först hann jag inte många meter innan det börja spöregna och jag blev dyblöt men jag svängde in hos bror Robert och drack kaffe typ en timme innan jag sedan begav mig ut igen och cyklade som ett maniac till stugan och kom fram helt utpumpad, så ca 5 km i fullt tempo så nu känner jag mig duktig. Får skärpa mig lite med promenaderna också!
 
Tada lite Burgundy rött hösten till ära, halsbandet från Ur&Penn för 40kr! fyndfyndfynd
 
De var troligtvis allt för ikväll (ganska säkerligen) nu ska de bli lite kvällsfika och seriestund innan jag kryper ner i sängen och sover som en klubbad säl.
 
Bjuder på lite bra träningsmusik enligt mig (Rock/Metal såklart då inget annat existerar i min värld) de kanske var en överdrift, men för det mesta är det bara det jag lyssnar på.
 
 
 
Godnatt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0