Akupunktur

Idag var jag hos sjukgymnasten och fick prova på akupunktur mot min spända nacke som ger mig spänningshuvudvärk. Först var jag väl lite kritisk men de var faktiskt riktigt avslappnande.
Hon började med att sticka ner varsin nål i musklerna på axlarna sen två nålar från varsitt håll vid dom där knölarna man har vid bakhuvudet, dom stack hon in snett så jag ändå kunde ligga och slutligen stack hon en nål i pannan lite ner mot näsroten.
Jag var först rädd att de skulle göra ont, men nålarna var så tunna så det kändes knappt förutom i pannan där det sved till lite. Efter hon stuckit in nålarna så blev jag nerbäddad och fick ligga i ett mörktrum och lyssna på lugn musik i 20 min. Efter det kom hon tillbaka och snurrade på nålarna tills det kändes sedan drog hon ut dom.
Det var enorm skillnad redan direkt, musklerna hade verkligen slappnat av och det var en skön känsla så ska dit nästa vecka igen.


Förövrigt har jag bestämt mig för att färga håret lite brunare, med Schwarzkopf Soyance, men har svårt att bestämma mig mellan två av färgerna

Lite varmare





6.00
Lite kallare


Först lutade det åt 6.00 eftersom de är mer likt min naturliga färg, men då är jag rädd att mina ljusa slingor ska bli grönaktiga som kan hända om man färgar blondare toner med brunt utan att ha några röda pigment.
De är därför jag funderat på 5.68 för att den är lite mer röd så att jag inte blir grönhårig och även att de framhäver de gröna som finns i mina ögon. Svårt att bestämma...



Nu har jag även kikat ut nyårskläder :)


Ha en fortsatt trevlig vecka!


Kommentarer
Postat av: Catti

jag tror på 5.68 om du har väldigt ljusa/kalla slingor. Det är en jättefin färg och faktiskt den som användes på Mini Andén också. :-)

Om slingorna har en varm ton redan nu så är det nog ingen fara att de ska bli gröna, då kan du ta vilken som helst av dem.

2010-11-05 @ 09:31:41
URL: http://www.tosic.se/blog

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0