Med julen i dörren

Idag såhär första december har vi börjat sätta upp alla julgardiner och lägga ut alla juldukar och så. Blev jättemysigt! Igår slog jag in den första presenten som går till Henriks föräldrar och på fredag ska jag och några kompisar ha julmys med pyssel, bak av godis och annat trevligt!

Nu så här idag har jag kommit på det enda som saknas! En katt. Jag har haft katt/katter i hela mitt liv och har svårt att tänka mig ett liv utan katt. Det har känts väldigt ensamt nu sen i maj när mamma pappa och kissarna flyttade ut på stugan. Vem ska nu leka med julgranskulorna och försöka riva granen liksom? Det är ju tradition? Har aldrig varit såhär länge utan katt.. Eller ja de är ju klart att jag hälsar på dom men de är inte riktigt samma sak som att ha Bagheera liggandes på kudden när man ska sova eller Simba jagandes efter julgranskulor.


Så jag önskar mig faktiskt en kattunge i julklapp.... Jag vet att det är önsketänkande och att det aldrig kommer inträffa men det vore så mysigt. Och lärorikt att ta hand om en katt helt själv. Men that's life I guess...


Bagheera medans han fortfarande var ganska smal...


Simba har sin egna stil


Simba och Ella som kattungar

Några länkar till fina kattungar i jakt på nya hem

Bondkattungar

Sötnosar

Lurvbollar

Som ni säkert märker är bondkatter mina favoriter för jag tycker dom är finast helt enkelt :)



Au revoir!


Kommentarer
Postat av: Kashaya

Söta katter.=) Bondkatter är helt klart sötast.



Sv. Nej de är lite dyra men fina är de. Vad mysigt.=) Jag har bara tagit det lugnt idag, försöker kurera mig från en envis förkylning.

2010-12-01 @ 21:43:16
URL: http://kashaysblogg.blogspot.com
Postat av: Neha

Tack så mycket=)

2010-12-02 @ 22:58:07
URL: http://nehaexponerar.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hejsan kika gärna in hos mig och ställ en fråga till örebros näst största bloggerska! frågestunden avslutas ikväll 22:00, så skynda in!:)

2010-12-05 @ 20:14:51
URL: http://kriistiinjonsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0