Idag är jag oövervinnerlig

That's right! En härlig dag idag.

Dagen började med att Tod trakasserade mig så jag var tvungen att kliva upp. Det blev en rätt lugn morgon, sedan gick jag, Henrik och Ludde till mitt nya (och enda) favoritställe i Holmsund och hade picknick! De var jättemysigt och vi var ute i solen ca 2 timmar. Ludde fick ett paket grillkorv. När vi kom hem satte jag mig på bänken utanför huset och njöt ytterligare lite till.

Till middag gjorde jag LCHF pizza, men hon som skrev boken hade envisats med att stoppa i olivolja i degen vilket verkligen drog ned smaken, så nästa gång ska jag strunta i den! Efter jag hade smält maten så kopplade jag Ludde och vi drog ut på mitt första riktiga motionspass på länge.

1h i högsta gångfart + att jag joggade upp för den (såvitt jag vet) jobbigaste och längsta backen i Holmsund och det tog på så naaanting men jag hade gett mig tusan på att jag skulle jogga hela vägen upp och då gick det sen att jag hade typ 56890023588 i puls efteråt är en annan femma, den sjönk relativt snabbt i varje fall. Blev en lite längre jogg i lätt nerförsbacke sen också mot slutet. Riktigt nöjd med mig själv med tanke på att jag ligger på i princip minus i kondition,


Ungefär såhär gick jag dock lite dålig skala :)


Men något jag ogillar med att bo i Holmsund är att det inte känns säkert att vara ute själv efter solen gått ner, idag hade jag som tur var Ludde med mig, men i fredags natt när jag kom från stan med Henrik så åkte jag en hållplats längre för att jag skulle ta ut pengar och så fort jag hoppar av bussen är det två män som viftar liksom "kom hit, kom hit" och en springer fram till mig och säger "Heeey my name is Paul, who are you? How are you" och jag skyndar mig bara säga att jag måste gå. Tar ut pengarna och fortsätter förbi konsum där två unga killar står och knuffar på varandra på parkeringen och den ena skriker "Jag ska fucking döda dig din jävel, fucking döda dig!" om och om igen. Men de kommer två tjejer springandes mot dom så jag fortsätter runt hörnet på Konsum och tänker "snart hemma" då jag möter två fyllon på det också, helt ultimat på en sträcka som är kanske 200 m lång.

Nej skulle nog vilja ha ett sånt här överfallsalarm från eleven.se


Ila Security Personal Alarm, Ila Dusk

199kr kostar ett sånt lite blingigare överfallsalarm.


Aja ska sluta med något positivt iallafall och lägga upp en bild från dagens picknick



Blir ingen låt ikväll för jag är lite slut med, men nästa gång så!

Kommentarer
Postat av: Britt Johansson

Hej där!

Låter perfekt med träningspasset, bra för kropp och själ. Har själv varit och tränat i 1,5 timme och det var jätteskönt, så jag förstår känslan när man är klar och så nöjd med sig själv.

Ha det bra och hälsa Henrik och katterna!

2012-03-06 @ 18:23:39
Postat av: Andréa

Sv: Nu har jag svarat på frågan om basen i mitt senaste inlägg! :)

2012-03-07 @ 10:33:03
URL: http://makeupartisten.nu
Postat av: Sofia

Tack :D hur går det med allt? :)

2012-03-07 @ 21:33:53
URL: http://sofiaslivsstil.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0