Konstig dag med oväntat besök?

Måndag. Vad förväntar man sig av en måndag? Jo att det ska vara precis som en vanlig måndag.
Det började väl rätt mänskligt, vi hade fått en ny kandidat på musiken så nu är vi fyra stycken
lärare/kandidater/praktikanter i Obbolas musiksal, alla lektioner! Hoppas dom lär sig mer nu...

Allt flyter på som vanligt fram tills lunch, där sitter man ovetandes i personalrummet och sen kommer en kameraman, en mickman, någon fotograf, lite andra dudes och Sandra Dahlberg från postkodlotteriet in.
Tydligen hade en lärare vunnit 100 000 kr, inte helt fel? Sen så stod vi och applåderade, och teamet började filma oss! Hemska dag, hoppas det inte kommer med på tv!

Sen resten av dagen var alla bara extremt muntra!

När man kom hem blev det tidig middag för jag hade tänkt vara duktig och gå på Core!
Sen slog de mig ju när jag gått dit att det faktiskt var imorgon det var Core, minnet.
Men jag träffade massa av mina söta elever som var så nyfikna på vad jag gjorde där, jag sa att jag glömt någonting *host*. Påtal om det är barn typ det sötaste som finns, alla mindre elever som säger "Heeeej Matilda" när vi träffas i korridorerna, de gör min dag :)

Sen så var jag faktiskt ambitiös nog att ersätta min core med en promenad! Får ta mig an coren imorgon.
Sen tvär högg jag av luggen lite för att se något blev väl dugligt. Efter det tog jag ett värmande bad med hårinpackning.

Nu blir det krypa till kojs och se ett avsnitt av "Lie to me" jättebra serie, rekommenderas starkt!


Snälla hälsa på oss också?


Godnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0